PENGALAMAN SAYA SELEPAS MINUM ESP SHAKLEE

Salam semua,

Ini luahan rasa saya secara jujur dan ikhlas. Saya nak share pengalaman saya sendiri selepas minum ESP Shaklee. Mungkin ada yang sokong, mungkin ada yang sebaliknya. 

" Sebelum ni saya tak pernah dengar supplement Shaklee. Walaupun ia dah 50tahun lebih dalam market dunia kan...sampaiiii lah saya decide utk kahwin. Panik cari penyelesaian kepada masalah senggugut. kononnya orang kata kalau senggugut susah nak pregnant. Akhirnya saya berkenalan lah dgn produk Shaklee. " ---- ini cerita macamana boleh tersangkut dengan Shaklee.


" 2bulan selepas majlis ijab dan qabul ku...saya disahkan pregnant. 

Alhamdulillah. 1st pregnancy haruslah excited. Sebulan saya google cari info tentang apa nak makan, apa nak minum, apa nak buat, apa yg takboleh sepanjang preggy, yg penting saya nak baby yg sihat. Saya nak saya sihat, taknak mengelepek je, saya taknak sickness, saya nak enjoy my pregancy. Akhirnya saya kalah kepada explaination agen Shaklee. Serius! Saya beli set hamil brand Shaklee ni. Dalam tu include ESP sekali....."---- ini cerita saya mula-mula start minum ESP Shaklee.


" Rahsia saya minum ESP ni sepanjang pregnancy adalah minum 2x sehari...iaitu at 10am dan pada waktu malam. And ofcourse wajib bubuh madu sesudu, kalau tanpa madu I tak mampu telan. bermula dari 10weeks, yup masa tu 10weeks preggy saya start minum sehinggalah saya bersalin. Sepanjang preggy saya aktif tau. Siap pergi Qatar dan Singapore.. then dalam malaysia pergi kelantan, terengganu dan penang. Bila dah masuk 7bulan preggy baru lah saya duk diam2 setempat dan mula busy dgn preparation beli itu ini for my 1st baby. Tu pun tak duk diam juga. Almaklum lah preparation nak dapat anak kan" ---- ini cerita saya sepanjang pregant 9bulan dan minum ESP Shaklee ni.

"Bila dah bersalin.....ALHAMDULILLAH. Anak saya sihat walafiat and comel! Betul...buat apa nak tipu nanti saya bagi gambar k. Gebu + putih + chubby + montel + kulit halus mulus. geram tau! Ramai cakap anak saya macam anak korea. ada yg tanya masa preggy suka tgk cerita korea ke? sorry ye...i tak minat cerita korea. hehehe...... Syukur sangat anak saya sihat dan comel seperti yg saya idam-idam kan :) " ---- ini cerita apa yang saya dapat dari ESP Shaklee.

My 1st child a.k.a my BFF 
" Ramai kata minum ESP Shaklee masa pregnant tak bagus sebab soya. Saya personally berpendapat soya yg ada dalam ESP bukan seperti soya yg diproses. Cuba ibu dan bakal ibu baca dan cari info. Soya dlm ESP Shaklee ni macamana. Anak saya dilahirkan sihat, in fact sehingga hari ini (nak masuk 4thn dah umur anakku ini) , dia jarang demam atau sakit. Senang besarkan dia. Makan tak memilih......"

"Kalau orang tanya saya lebih suka jawab....apa2 pun kena start dari dalam perut kita masa kita bawa dia 9bulan tu"

Ini lah pengalaman saya sendiri.... sekiranya ibu-ibu dan bakal ibu atau sesiapa sahaja yg nak mula amalkan ESP Shaklee ni, boleh lah terus hubungi saya. Saya tak kisah untuk kongsi apa sahaja ilmu dan info serta pengalaman yang saya ada.

No comments:

Post a Comment